Welcome 2 My Small World

All Bout Me....Just Me...My Self

Saturday, January 1, 2011

Corat Coret 2010

salam all....alhamdullilah 12 bulan telah kite lalui ngan jayanyer....kini tibe 12 bulan tuk kite selesaikannya....
masa dh tggu kite...makin lama makin cepat...saper yg kejar sape skrunk nie...mmg masa sangat mncemburui kite...owhh...if only i could turn back time...sob2....sy nak jd yg trbeak...!
wpun pelbagai cabaran dan dugaan spjg 2010....alhamdullilah dpt d tempuhi ngan jayanyer...bygkan trpaksa menanam anggur tuk beberapa bulan....alhamdullilah..kalu sudah rezeki lmbt atau cepat pasti ada...mungkin juga ade hikmah d sebaliknyer...mungkin ngan jarak tmpt keje yg jauh membuatkan aku lebh berani...mnjd seorg yg brdisiplin dlm mguruskan masa....dan mungkin ade sebab mgapa aku trpaksa menanam anggur...selama tidak brkerja aku mnjd seorg yg lebh brjimat cermat...syukur..aku msh mampu tuk menampung hidup ini ngan saving yg aku ade...berkat aku brjimat cermat selama nie....aku tahu bgaiman nak mghargai setiap rezeki yg Allah berikan..thks Allah tuk rezeki yg telah engkau berikan kepada hambamu ini...syukur!
syukur setelah mendpat perkerjaan aku masih d pggil temuduga d beberapa organisasi tp rezeki msh blm ade...tp pgalaman interview 2 sgt brharga....
hari demi hari di lalui dengan kesabaran....tipulah kalu dlm 12 bulan nie aku happy sentiasa...luaran mungkin dalaman hancur jgak...hukhukhuk...!hanya Allah sahaja yg tahu bgaimana aku lalui semua itu....x perlu tuk aku kongsikan ckuplah aku ngan Allah sahaja yang tahu...Alhamdullilah berkat doa...berkat brsabar...semuanya sudah trlerai...hari demi hari sudah nmpak akn kebenarannyer..."true color"....wpun lmbt tuk mgetahui kebenarannya...tp akhirnya aku tahu jgak...sikit demi sikit...sdh tau mn yg buruk mn yg baik....
mungkin sdh d didik tuk mnjd seorg yg tidak menyimpan dendam...yer sy mmg x brdendam tp ssh d hati ini tuk memaafkan apatah lagi tuk melupakan...owhh...sudah puas tuk aku melupakan tp msh sukar...how??x per lah...prlahan2 akn aku cuba jgak...insyaallah...!
aper lagi yer??errrmm....
errmmm 1001 cerita,kenangan...tp x semua akn ku kongsikan....
2010 mmg aku x bt ape2 azam pun...x caya..kene percaya...spjg hidup aku...aku mmg x der azam...bt aper nak azam kalu x bt n x der usaha pun....bak kata ustazah siti norbahyah...bt azam perlu ikhlas dr hati...azam yg x der keikhlasan mmg senang tuk d listkan tp azam yg ikhlas dr hati mmg ssh tuk d ungkapkan....ade betulnyer jgak...thn 2011 bt pertama kalinyer aku brazam...x byk pun...nak mnjd insan yg trbaek dr thn2 sblmnyer...nie la azam saya...ok la kan...cool!bkn senang nak bentuk diri sendiri tuk mnjd baik..kene jd baik seblm baik kan org lain!
insyaallah...tahun baru...buku baru...buku lama pastikan akn d simpan dengan baiknyer....!

ok...thats all from me...nnt akn d smbg lagi...kalu senang...hihihihi....SOON kjap lg jer...!

*dont be selfish....smpai ttp periuk nasi org lain...rezeki dr Allah perlu d kongsi...baru rasa kenikmatannyer..insyaallah rezeki pun akn d pjgkan!

No comments:

Post a Comment