Welcome 2 My Small World

All Bout Me....Just Me...My Self

Saturday, November 27, 2010

Why we need to get married??

Salam....dh lama x kuar kan ilmu penulisan d blog nie....x der idea untuk mgarang...mlm nie tibe idea dtg tuk mncoret. Apabila brmulanyer cuti persekolahan maka brmula acara kahwin mawin...btul??kad undangan mula d susun mgikut tarikh...mn satu yg perlu
pergi...huhuhu...kadang2 yg ader yg trlupe...maaf la jika ade majlis yg x dpt nak pg....hehehhe!

Im 25th years old...still single and already to mingle...hahaha....tp??ntah la..knape complicated tuk d jelaskan...x der prasaan ker aku nie??prasaan mustahil x der kan...tepuk dada tanyer selera...tp mungkin blm jodoh lg....sabar la mungkin ade trbaekk akn d pertemukan...semua nie adalah urusan Allah swt...sape kite tuk mempertikaikan...
Bile org tanyer bile??jwpan aku senang...hanya mgukir satu senyuman yg manis....sbb aku sendr pun x tahu...lain la bile dh ade ikatan...senang la aku nak jwb...i2 pun blm tentu lg kan...semuanya takdir...perlu ker salahkan takdir bile kite x dpt ape yg kite nak.....??


Why we need to get married??aku ade trbaca artikel nie d majalah SOLUSI.....trkejut sbb ade jgak org akn akn tanyer soalan yg mcm nie....wajib ker tuk brkahwin?knape kite perlu brkahwin....errmm rupenyer ade jgak yg x percaya ker perkahwinan.....prasaan org kan....lain2...
Aku plak bile d tanyer .....msti la nak kahwin..ade ank2...tp jgn d tanyer bile sbb aku pun x tahu...stress...x yah ckp la...g umah org kahwin pun aku dh stress....bile la turn aku??but bile aku mgeluh umpama aku x percaya kepada takdir.....lbh baik aku brdoa agar d pertemukan jodoh suatu hari nnt....


Y people always askin me the same ques???x penat ker...bla...bla...bla...bile nak kawin??memilih sgt nie(of course la...x kan nak main tangkap muat jer),nnt x laku la,nnt jd ank dara tua la....ade bf??knape x der??nnt jd mcm ur aunties(so what)!! Kalu u all...stress x??me??errmm...dh muak,jelik n dh naik myampah ngan soalan2 mcm 2...as usual la...SENYUM!x kuasa aku nak stress!

Bile tgk kwn2 dh kahwin...bahgia...sape x cemburu....SYUKUR mereka bhgia ngan kehidupan msg2...sekurangnyer dh tau hala tuju kehidupan mereka...x perlu lg nak trhegeh2 tuk mncr cinta....dh lepas satu fasa kehidupan..dh jumpe soulmate...aku???

Bg aku senang jer...bile melihat kebahgian org aku mgucap syukur semoga satu hr nnt aku jgak akan dpt kebagian yg sama mcm mereka....x kuasa aku nak stress2....bt sakit otak jer...bile d pikir2 ade org yg lbh ssh dr aku....ade org yg lebih truk masalah die dr aku...!

So frenz...syukur dgn kenikmatan yg telah Allah berikan....jgn putus2 mgucap kesyukuran...ingat...jika kite ssh...ade org lain yg lebih ssh dr kite...yg penting...DOA n TAWAKKAL...insyaallah pasti ade jawapan d sebalik kesukaran.....!

HUGS N KISSES
LINA

No comments:

Post a Comment